مدیریت طناب با استفاده ازکیسه طناب

مدیریت طناب با استفاده ازکیسه طناب

مدیریت طناب با استفاده ازکیسه طناب

(Rope Management With A Rope Bag)

استفاده از کیسه طناب باعث ایجاد سرعت عمل و سهولت در امر طناب‌ریزی و جلوگیری از گره خوردن و پیچیده شدن طناب‌ها در هم و همچنین باعث ایجاد نظم و خلوت بودن کارگاه می‌گردد.

پر کردن کیسه طناب Stuffing Rope Bags

انتهای طناب را به پایین یا بالای حلقه‌ی داخل کیسه طناب گره بزنید به شکلی که گره به‌خودی‌خود باز نشود تا کیسه طناب از دست نرود. طناب را از کارابین که از تسمه‌ی کلاه ایمنی آویزان است رد کنید و طناب را داخل کیسه‌ی طناب بریزید .

مدیریت طناب با استفاده از کیسه طناب

و یا می‌توانید طناب را به‌صورت حلقه‌های کوچک درون یکدست جمع کرده و درون کیسه قرار دهید.

مدیریت طناب با استفاده از کیسه طناب

تقریباً هر چند متر کیسه را به‌خوبی جمع کنید تا طناب فشرده بماند، دقت شود تا طناب به‌صورت مرتب درون کیسه طناب قرار بگیرد. وقتی به انتهای دیگر رسیدید، به حلقه‌ی بالایی گره بزنید و در کیسه را ببندید.

  طناب دوبل:

روش دیگر طناب دوبل است که طناب را دولا کرده و یا در صورتی که وسط طناب توسط علامت مشخص‌شده باشد را گره زده و توسط کارابین آن را به ته کیسه طناب متصل کرده و یا مستقیماً طناب را به کیسه طناب گره می‌زنیم، طناب را به‌صورت دولا درون کیسه قرار داده و دو سر طناب را به‌صورت مجزا به سر کیسه طناب گره زده و یا توسط کارابین اتصال می‌دهیم.

مدیریت طناب با استفاده از کیسه طناب

نحوه استفاده:

کیسه طناب را یا در کوله می‌توان حمل کرد یا از هارنس آویزان کنید و در صورت نداشتن کیسه طناب می‌توان از فضای خالی سر کوله‌پشتی استفاده کرد.

مدیریت طناب با استفاده از کیسه طناب

پس از رسیدن به کارگاه، کیسه طناب توسط اسلینگ به كارگاه متصل می‌شود.

مدیریت طناب با استفاده از کیسه طناب

سر طناب را از حلقه فرود رد می‌کنیم، بسته به نوع فرود و طناب ریزی، اندازه طول فرود طناب را به پایین داده، نفرات فرود رفته، نفر آخر سیستم طناب ریزی را آزاد کرده، کیسه طناب را به هارنس خود اتصال داده و فرود می‌رود. در فرودهايي كه خطر احتمالی غرق‌شدگی وجود ندارد، براي رسيدن رشته طناب به پايين آبشار می‌توان پس از اتصال طناب به کارگاه، کیسه طناب را به پايين پرتاب كرد. برای دره‌های آبی اداره کردن طناب به‌وسیله‌ی کیسه‌ی طناب بسیار ایمن‌تر و کارآمدتر از روش‌های دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.