مسیرهای گذر عرضی

مسیرهای گذر عرضی (Traverse Routes)

مسیرهای گذر عرضی(Traverse Routes)

مسیرهای گذر عرضی جهت جلوگیری از سایش طناب و دوری از جریان‌های آبشار و ایجاد جایگاه کارگاه مناسب و ایمنی عبور نفرات در دست به سنگ‌های عرضی از تراورس ها و هند لاین‌ها(Handlines) استفاده می‌گردد.


نزدیک شدن به کارگاه در سر فرودها به معنی در خطر سقوط بودن است؛ بنابراین باید جهت جلوگیری از سُر خوردن و عدم تعادل شخص و یا برهم خوردن تعادل توسط دیگر نفرات گروه، در مسیر نزدیک شدن به کارگاه‌های فرود بااتصال خود حمایت‌های خود در تراورس‌های ایجادشده در مسیر تا کارگاه، ایمنی خود و دیگر هم‌تیمی‌های خود را بالا ببریم.


حتی اگر مسیر رفتن به سمت کارگاه‌ها ساده باشد (دارای گیره‌های دست و پا) خطر همچنان حضور دارد و یک حرکت اشتباه یا از دست دادن تعادل حاصل از بار سنگین می‌تواند به سقوط منجر شود. در این زمان باید یک طناب تراورس در محل نصب نمایید. هر دو طرفش را با تکیه‌گاه‌هایی مطمئن مهار و ایمن کرده و خود را با انداختن خود حمایت‌ها به آن ایمن نمایید.

اگر مسیر تراورس دارای تکیه‌گاه میانی باشد باید با هر دو خود حمایت خود به‌طور متناوب به طناب يا به نقاط كارگاه تراورس متصل شوید تا يك نقطه اتصال را در هر حالت حفظ كنید.

گاه ممکن است تمام وزن را با خود حمایت کوتاه یا بازوان روی آن بیندازید و گاه ممکن است بر روی آن وزن نیاورید. در مواردي كه امكان سقوط وجود نداشته باشد، آن‌وقت يك نقطه اتصال نيز قابل‌قبول است، اما در مواردی که به‌صورت معلق بوده، همواره باید توسط دو نقطه متصل باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.