اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود

اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود

اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود

در تمامی ابزارهای فرود، جهت ایجاد اصطکاک بیشتر می توان، کارابین دیگری را به هارنس خود متصل نموده تا طناب با گردش دور آن اصطکاک بیشتری ایجاد نماید.
هنگام انداختن طناب به درون هشت ساده می‌توان طناب را دو مرتبه از درون حلقه بزرگ رد کرد، که البته این کار اصطکاک بسیار زیادی تولید می‌کند.

اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود
در هشت‌های قلاب‌دار و شاخک‌دار همانند پیرانا یا اوکا با پیچاندن طناب به دور قلاب و شاخک آن‌ها، می توان اصطکاک مورد نیاز را ایجاد نمود.

اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود

برای هشت‌ها و تیوب‌ها آسان‌ترین روش ایجاد اصطکاک بیشتر، وصل نمودن یک کارابین به حلقه‌ی پای هارنس در طرف دست ترمز و گذراندن طناب از آن است. حتی برای اصطکاک بیشتر می‌توان آن را از کارابین پای مخالف رد کرد یا حتی از دومین کارابین کنار همان کارابینی که ابزار فرود به آن متصل شده، استفاده کرد.

یک تغییر مسیر کوچک اینچنینی در طناب به‌طور مؤثر حدوداً یک‌سوم از فشار را از روی دست ترمز بر می‌دارد. از معایب آن می توان گفت که با تغییر مسیر می‌بایست طناب را به بالا (و نه پایین) کشید.
سعی کنید که از هر دو دست به‌منظور کنترل در سمت ترمز استفاده کنید.

اضافه کردن اصطکاک در ابزارهای فرود

فرودهای طولانی:

در فرودهای بلند و طولانی وزن طناب آویزان باعث ایجاد نیرویی می‌شود که بسته به طول و وزن طناب، فرود را غیرممکن، دشوار نموده و یا شروع خیلی کُندی به همراه دارد. هرچه شما بیشتر فرود بروید وزن طناب کم تر شده و سرعت شما بیشتر شده و سریع‌تر فرود می‌روید، مقدار اصطکاک مورد نیاز هنگام شروع و پایان متفاوت است. اگر احساس کردید که در ادامه فرود سرعت شما خیلی زیاد شده است، سریعا ابزار فرود خود را قفل نموده و سپس یک اصطکاک اضافه ایجاد کنید (مانند کارابین حلقه پا). اگر اجازه دهید که زیاد سرعت بگیرید، سرانجام کنترل خود را از دست داده و دستان خود را می‌سوزانید و یا ممکن است دچار سقوط شدید، صدمات جدی و یا حتی مرگ شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.